Thursday 13 November 2014

rEzeKi itU RAhsia AllaH

Assalamua'laikum dan Salam mahabbah....selawat dan  salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w serta keluarga..


Insyallah nak berkongsi pengalaman yang pada aku owsem ...tingtong. .B-)

Masa kejadian pada jam 4.30 ptg dimana sekumplan anak  dara yang baru balik dari program di merbok..akibat daripada ketidaktahuan jalan mereka telah tersesat dan tidak menemui jalan pulang..(tiada kaitan dengan bunian ok)..akhirnya setelah agak lama mencari akhirnya mereka mengambil keputusan untuk berhenti disebuah gerai makan di kg.. ......... bujang (aku tak tau nama penuh kg tu)..disebabkan gerai tu menarik  sgtsgt..x cntik pon biasa je..cuma faktor kawasan yang strategik yakni  ni tepi bendang. Sangat  nyaman....ditambah tahap kelaparan yg melampau  maka berhentilah mereka itu ..

Baru intro dah penat ker??Hakhakhak

Maka bermulalah episod rezki rahsia Allah..disebabkan kelaparan yang mengasak ulu hati kami saat itu, kami pon order dgn pantasnya. .makanan situ murah baq hang. .dahla sedap wa cakap sama lu .....nak dijadikan cerita ada  seorang pakcik tidak diketahui identiti yang turut berada dilokasi kejadian..beliau sangat tidak menonjol atas sebab mkanan dan makcik kedai yang lebih cantik dan menarik perhatian kami (lapo kau)..

Dan disebabkan kami telah order sebelum pakcik tu pergi. .kami langsung tidak  sempat untuk mengusha beliau. .bahkan hanya sempat menjeling manja (over, maap)..belum dapat discan wajah suci insan kerdil itu dia telah membawa diri pergi jauh dari kami ..kecewa barangkali. .hahahaha. .dah bohsan dan rasa nak marah atas penggunaan bahasa yang tinggi? ?? HahahaHahaha..

X main2 dah..nak.nak dijadikan  cerita pak cik tula yang belanja kitaorang ...ok kami x expect yang pakcik  tu nak belanja...
Sebab ramai kot. .8 org...dekat 40 lebih. .pakaian dia  biasabiasa..baju turun bendang...tapi aku respect la kat  pakcik tu. .x ckp apa pon. .diam then blah macam tu ja ..mak cik tu yang kata 'abang tu dah bayaq kat semua '..wah ...(semua terkejut..terharu..nak nagis)..kitaorang masih tertanya-tanya..kenapa dia belanja ..dan siapakah dia...

Okay..pengakhiran  kisah kami kehujanan kebasahan dan kami berenti solat di RnR Gurun dalam basah lencun dan dengan keadaan kami  sebegitu (basah), pakaian yang ala 'ustazah' bawak topi keledar dengan blazer dah macam jemaah gengster. .kuikuikui ..solatlah kami kali kedua (zohor kelmarin pon basah jgk dekat RnR  tu jugak )best sangat. .akhirnya  alhamdulillah selamat sampai jam 8.45 malam dengan  hujan lebat  sepanjang  jalan dan kelajuan lambohghini kitaorang tu 60km/j.. :-)



# rezki kami haritu sangat murah..dah la tetiba ada orang belanja..dapat pulok main hujan seharian kan..tengok sapa pon tak menjangka..hang ingat jodoh ja rahsia Allah..
# rezki makcik tu pulok, dia pon tak sangka kami akan berenti makan dekat kedai dia..bertambah la senarai costumer dia kan..
#rezki pakcik tu pulak..aik? ada ka rezki pakcik tu..keluaq duit lagi ada la kan..adaaaaaa...dia lah yang paling murah rezki tau..penah dengaq orang kata, bila memberi sebenaqnya kita bukan makin kurang tapi makin banyak..ha macam tulaa ... siap bonus lagi..kami ni setakat tu jela kenyang..makcik tu pon setakat tu la duit yang dia dapat tu..bukan beranak pon..tapi..pakcik tu dia dapat lebih...sampai ke negeri akhirat (baca: pahala)..

p/s : sebenaqnya nak habaq kami dapat main hujan kat highway ja..kahkahkah

wallahualam :)

No comments:

Post a Comment