Wednesday 1 January 2014

IBU!!!

ASSalamua'laikum dan salam rindu...


syahdu rasa saat fikiran melayang merindui belaian kasih sayang seorang ibu..bergenang air ditubir mata..panas kurasakan...pedih rasa dhati...sakit dijiwa tiada siapa merasa..tiada siapa tahu..apa yang terselit di lubuk hati yang keras ini terselit satu perasaan halus..perasaan ingin dicintai dan mencintai..ya ingin diCINTAI dan menCINTAI seorang insan yang bergelar IBU...perasaan dibelai dan keberkatan doa yang sentiasa aku dambakan tidak mungkin akan dapat aku gapai..disaat aku memerlukan belaian dan doamu, aku buntu...mana mungkin itu terjadi...

ibu,
saat aku kesepian kaulah peneman,
saat aku kesedihan kaulah penghibur,
saat aku jatuh kaulah pemberi semangat,
saat aku perlukan teman, kau sedia disisi,
saat aku gembira kau terasa bahagia,
saat aku tenat kau sentiasa mendoakan.

ibu,
saat aku sakit kau menjaga,
saat aku lapar kau masakkan,
saat aku malas kau sedarkan,
saat aku merajuk kau memujuk,
saat aku disakiti kau membela,
saat aku bahagia kau bersama.

ibu,
damailah engkau disana,
tenang bersama ayah,
indahnya syurga,
bahagianya terasa,
nantikan anakmu tiba.

ibu,
suatu saat nanti,
kita akan bersua,
tidak lama masanya,
sebentar sahaja lagi,
ketemu jua rindu bertandang.

ibu,
kata-kata ini aku lontarkan,
demi rindu tiada penghujung,
hanya doa mampu ku hulurkan,
moga jannah kita berkungjung,
insyallah...amiin..



No comments:

Post a Comment